Thursday 14 July 2011

warming up perut....

sejak masuk u nie aku slalu jgak puasa...maklum la bln ramadan dah dekat nie...so kna la bt warming up perut skit sebelum menyambut bulan ramadan yang penuh barakah...selain dapat pahala...aku dapat save duet and mengurangkan berat badan....hahaha...ampa suma dah bt persediaan menyambut blan ramadan  dah ka???ishhhhhkkkkkkkk3...aku tw ramai yang x bt persediaan cm aku nie..sudah2 la 2...cuba la bagi perut ampa 2 rehat sama..uke cakap sal puasa kan..kemarin aku puasa dengan kawan2 aku...kami bka puasa sama2...tgk kan dah dapat mengeratkan silaturahim...lepas 2 kami trus p smbahyang kat masjid...masa aku dah abeh smbahyang sementara nak p class kul 8.30 malam,aku dgn kwn2 aku 2 dgr la ceramah ringkas mengenai bulan ramadan.....dalam ceramah 2 ustaz 2 da cakap barangsiapa yang menyebut "ALLAHUAKHBAR" sebanyak 3 kali selepas mengetahui bahawa esk adalah 1 ramadan maka dy terhindar daripada api neraka...amalan paling ringkas dan mudah untuk kita amalkan...yang menunjukkan bahawa kita sangat gembira menyambut kedatangan 1 ramadan iaitu bulan yang dinanti2kan oleh seluruh umat islam...
ALLAH MAHA BESAR





jgn lupa bla dah dengar owg umumkan esk puasa...ucapkanlah Allahuakhbar sebanyak 3 kali....semoga kita(umat islam) terhindar daripada api neraka yang sangat kita geruni.....sama2 kita amalkan amalan yang x sampai seminit nie...bukan susah pown...amalan nie ringkas tp besar manfaatnya...selamat beramal.....

No comments:

Post a Comment